Welkom

Precies twintig jaar geleden – in 1986 – werd ik politieker. Ik mocht toen voor het eerst de Tongerse bevolking vertegenwoordigen. Ik vond dat een enorme eer.

Toen was dat als OCMW-raadslid. Later geraakte ik verkozen in de gemeenteraad en werd ik voorzitter van achtereenvolgens het Tongershuis, het OCMW en het Vesaliusziekenhuis.

Veel is er sindsdien gebeurd. Veel is er sindsdien veranderd. Ik ben nu schepen. Maar de overtuiging van toen is gebleven : de overtuiging dat het iedere dag opnieuw een enorme eer was, is en blijft de mensen van deze stad te mogen vertegenwoordigen.

Op 8 oktober aanstaande ben ik opnieuw kandidaat voor de gemeenteraad van deze stad.
Deze stad die we de onze mogen noemen.
Deze stad die we met mekaar delen.
Deze stad waarvan we houden.

Hugo Biets

