PROVINCIE: En wat met de transfers BINNEN Vlaanderen?

De transfers van Vlaanderen naar Wallonië. Het is bijna dagelijks nieuws.

Maar hoe zit het met diezelfde transfers binnen Vlaanderen en binnen Wallonië, tussen de verschillende provincies?

 

Ik stelde er de volgende vraag over aan de bestendige deputatie van de provincie Limburg.

 

Geachte deputatie

In het weekblad Knack las ik vorige week de volgende uitspraak van PVDA-voorzitter Mertens: “Als we het over regionale transfers hebben, dan zijn die van Waals-Brabant naar Limburg vandaag het grootst.”

Hoewel allerminst geneigd standpunten, uitspraken of wat dan ook van genoemde partij voor waar aan te nemen, vernam ik niettemin graag of de Provincie Limburg over cijfers beschikt m.b.t. transfers tussen de vijf Vlaamse provincies en/of de tien Belgische provincies.

Mocht dit het geval zijn, dan verzoek ik u mij deze informatie spoedig te bezorgen.

Oprechte groeten

Hugo Biets, provincieraadslid