Slaapstad en persvrijheid

Gisteren woensdag kopte Het Belang van Limburg een uitspraak van een N-VA’er tijdens de gemeenteraad van maandag: Tongeren wordt een slaapstad. Ik geef toe: ik lees zoiets niet graag. Omdat het volgens mij volstrekt onjuist is. Maar goed, dat is persvrijheid. Mijn respect daarvoor belet mij echter niet aan te klagen dat in precies datzelfde artikel van precies datzelfde Belang van Limburg geen enkel woord verscheen over het gevatte antwoord van schepen Patrick Jans op die toch wel extreem negatieve uitspraak van die N-VA’er. Geen enkel woord.

 

Tongeren slaapstad? Wat lees ik vandaag in de Stadskrant? In Tongeren zijn er de jongste tijd zes nieuwe handelszaken geopend: Ma Belle in de Hemelingenstraat, ROK4 langs de Luikersteenweg, Noba Outlet in de Maastrichterstraat, Barea ook in de Maastrichterstraat, La Beautique in de Sint-Truiderstraat, Infini eveneens in de Maastrichterstraat en Uitvaartcentrum Horizon in de Stationslaan. En in dezelfde Stadskrant de melding dat het bedrijf SKF op Tongeren-Oost 10 miljoen euro gaat investeren en er extra gronden (meer dan drie hectare) wil aankopen. En ook nog dat het bedrijf Metrotile Europe NV plannen heeft in diezelfde  richting en 75a industriegrond heeft bijgekocht, eveneens op Tongeren-Oost.